Мрієте поїхати у відпустку на автомобілі до Європи? Умови проїзду європейськими дорогами найближчими роками можуть зазнати змін.

Українці, які їздять до Європи, мають уявлення про стан доріг у наших близьких і дальших сусідів на заході. Їх якість викликає повагу і заздрість. А ті, кому доводилось бачити як здійснюються будівництво чи ремонт європейських автошляхів не могли не помітити як витримуються технології ведення дорожнього будівництва, яку товщину має подушка із піску, на який потім укладають ще товстіший шар гравію. Роботи ведуться виключно за сухої погоди. Тому і експлуатуються такі автошляхи десятиліттями. Ми ж щороку спостерігаємо, як за нашими вікнами на старий засмічений, або і мокрий асфальт тоненько намащується речовина, яка за консистенцією трохи нагадує асфальт. Зрозуміло, що такому дорожньому покриттю наступної зими не витримати.

Потік автомобілів на європейських дорогах неухильно збільшується, отже, і навантаження на них також зростає.

Європейська Комісія розглядає питання введення дорожніх зборів на автодорогах Євроспільноти. Через два місяці планується подання законопроекту, який буде регулювати відповідні правовідносини.

Надходження від зборів планується направляти до бюджетів тих держав, дорогами яких проїхало авто.

При цьому Єврокомісія переслідує мету не ускладнювати водіям пересування європейськими трасами. Наразі розробляється методика, згідно з якою не потрібно буде зупинятися на шляху руху авто щоб сплатити мито за проїзд на окремому відрізку магістралі. Планується, що такі платежі можна буде здійснювати централізовано за проїзд автошляхами всіх країн Євроспільноти. Єдиний дорожній збір можна буде сплачувати через систему попередньої оплати або щомісячних розрахунків.

Розмір платежів залежатиме від кількості кілометрів, які проїхало авто і від ступеня шкоди, завданої навколишньому середовищу.

Єврокомісія націлена досягти порозуміння в деталях цього питання до кінця 2019 року.