Для розвитку професійної освіти в Україні необхідна докорінна модернізація. У цьому впевнена міністр Лілія Гриневич. Одним з кроків до вирішення існуючої проблеми фрагментації системи управління закладами освіти стане запуск Туринського процесу.

Про майбутнє запровадження Туринського процесу у системі української професійної освіти Лілія Гриневич розповіла на тематичному семінарі 21 березня. Передумовою стало поглиблення проблеми фрагментації системи управління закладами освіти у державі. У свою чергу стає актуальною проблема формування держзамовлень, управління закладами, їхнього утримання та фінансування.

На даний момент вже існує проект закону «Про професійну освіту», який передбачає кардинальну зміну фінансування та управління закладами цієї ланки. Зокрема, згідно проекту, усі заклади професійної освіти мають фінансуватися на обласному рівні. Те саме стосується й управління закладами.

Як повідомила Лілія Гриневич, запуск Туринського процесу в українських реаліях дасть можливість отримати об’єктивні релевантні дані про стан системи професійної освіти в Україні, щоб надалі мати змогу розпочати дієві реформи у цьому напрямі.

Україна є учасницею Туринського процесу з 2010 року. Це означає врахування зовнішньоекономічних чинників та внутрішньої ефективності в аналізі та розвитку національної професійної освіти. Уперше в Україні звіти у межах Туринського процесу були підготовлені всіма регіонами у 2016 році. Однак справжнього розвитку ця система досі не отримала.