Відкрито нову планету. Суперюпітер - «Біла ворона» космосу.

Де межа космосу? Що знаходиться за Сонячною системою? Поки ми будемо філософствувати, американські астрономи вже знайшли відповідь. Дві незалежні групи астрономів з  різних університетів паралельно зробили сенсаційне відкриття. Kepler-432b – ось назва нововідкритої планети. Проте дослідники називають її простіше: «Суперюпітер».

Дана планета – газовий гігант, що знаходиться за межами сонячної системи. Обертається вона коло червоного гіганта Kepler-432, який є для неї батьківською планетою. А знаходиться за 2850 світлових років від нас. Суперюпітер відрізняється від аналогічних планет за своїм розміром, формою, частотою обертання.

Зірка в цілих шість раз більша за Юпітер за масою, проте розміри в обох планет однакові. Має невелику та витягнуту орбіту, що власне і робить її не схожою на раніше відкриті екзопланети.

Крім того, на Kepler-432b спостерігаються великі перепади температури: зафіксовано, що взимку температура складає 500 градусів за Цельсієм, а влітку підіймається приблизно вдвічі – 1000 градусів. Один оберт планети дорівнюється 52 земним добам.

Яку ж долю прогнозують їй вчені? Так, як Kepler-432b обертається коло червоного гіганта – то подальше глибоке вивчення її буде складним, а скоріш за все неможливим. Справа в тому, що життя таких планет досить нетривале, як вважають астрономи. Так чи інакше вона буде поглинута своєю батьківською планетою.