Агрокультура з великим потенціалом

Агрокультура з великим потенціалом

Згідно з заявою заступника міністра аграрної політики і продовольства України Ольги Трофімцевої, український часник є перспективною культурою, вирощування якої є потенційно вигідним бізнесом.
Вирощувати часник можна практично в різних регіонах всій України. Проте, в підходах до часникового бізнесу необхідне "переформатування" галузі. Для розвитку бізнесу на вирощуванні часнику необхідно налагоджувати промислове виробництво, що базуватиметься на технологіях забезпечення товарної якості і виду продукту. Така культура важлива у якості так званих нішових культур, що вирощуються малими та середніми товаровиробниками. Не зважаючи на те, що часник є культурою з достатньо копітким процесом, але за умови дотримання технологій вирощування та зберігання, ця культура є дуже рентабельною.
В минулому році в Україні на посівних площах у 21 тисячу гектарів вирощено 183 тисячі тон часнику. Головною проблемою є те, що основна маса, а це понад сімдесят відсотків продукту, виробляється у присадибних господарствах. Така організація дає відповідний результат. Україна забезпечує свої потреби лише на 10 відсотків. На дев'яносто відсотків ми сьогодні залежимо від імпорту.
У тому ж 2016 році Україною було відправлено на експорт 195 тон часнику, з яких 75 тон до Євросоюзу. Зазначений показним був рекордним для нашої держави. Слід зазначити, що Україна має квоту в розмірі п'ятисот тон безмитного постачання часнику до країн європейської спільноти. Вказана квота не використовується у повному обсязі із-за недостатньої пропозиції продукту відповідної якості на українському ринку.
На думку заступника міністра успішний ріст виробництва часнику високої якості знаходиться в залежності від здатності дрібних виробників об'єднати свої зусилля з метою забезпечення інвестування у нові технології вирощування часнику та його зберігання. Спільні дії у цьому напрямку допоможуть товаровиробникам також формувати товарні партії цього продукту та налагоджувати прямі зв'язки із потенціальними споживачами як на внутрішньому ринку, так і за кордонами держави.