В українських вишах розвиватимуть мережу бізнес-інкубаторів, де студентів та науковців навчатимуть, як результати їхніх досліджень втілити в бізнес. Це, зокрема, передбачено Меморандумом про співробітництво та взаємодію між МОН та ГО «Платформа інноваційного партнерства» (YEP), який сьогодні, 12 березня 2018 року, підписали Міністр освіти і науки Лілія Гриневич та голова YEP Андрій Заікін.

«Ми дуже зацікавлені в тому, щоб підтримати бізнес-інкубатори та розвиток інноваційного підприємництва в університетах. І я сподіваюся, що підписання цього меморандуму дозволить нам зробити конкретні кроки вперед, розвиваючи нові можливості», – наголосила Лілія Гриневич.

Наразі бізнес-інкубатори YEP працюють у 10 вишах в різних регіонах України. Нині триває третій набір студентських стартапів, які реалізуватимуться до травня. За словами Андрія Заікіна, ще 10-15 університетів хочуть долучитися до проекту.

«Ми не розраховуємо, що з першого, другого чи третього набору отримаємо повноцінні стартапи, які зможуть комерціалізуватися. Наша мета на першому етапі – створити в університетському середовищі культуру підприємництва, закласти відповідне мислення у студентів. А за 2-3 роки ми прагнемо запустити тренд. Якщо студент захоче створити стартап, він знатиме, де йому допоможуть пройти цей шлях – від ідеї і перших кроків до її реалізації», – зазначив очільник YEP.

Меморандум також передбачає багато інших напрямів для співпраці між МОН та Платформою інноваційного партнерства. Це, наприклад, удосконалення нормативної бази для розвитку стартапів у вишах та вирішення проблем розвитку інноваційного підприємництва.

«Ми вітатимемо будь-які ваші поради, що випливають з досвіду вже наявної співпраці, та які ми зможемо імплементувати в законодавство. Бо прямі стимули, зокрема податкові, зараз важко запровадити, але треба думати, які ще можуть бути окремі умови для роботи бізнес-інкубаторів та розвитку стартапів», – підкреслила Лілія Гриневич.

Про досвід роботи бізнес-інкубатора в своєму виші розповів ректор Житомирського державного технологічного університету Віктор Євдокимов. Він зауважив, що зусилля були зосереджені на 2-х основних напрямах: створення комфортних умов, де студенти могли б розвивати свої ідеї, та їх мотивація. Тому в ЖДТУ було відкрито коворкінг-центр, де студенти можуть займатися, слухати онлайн та очні лекції тощо, а тренінги та роботу над стартапами можуть перезараховувати як дисципліни за вибором та практику.