Громадські організації звинуватили у підкупі виборців на користь Петра Порошенка
Скандальна ситуація, пов’язана з передвиборчим процесом склалася навколо кампанії Петра Порошенка. Громадські організації, які мають зв'язок з оточенням діючого Президента України, запідозрили у підкупі виборців.
У січні 2019 року мало місце проведення ряду соціологічних опитувань, у процесі яких соцпрацівники провели збір персональних даних виборців. Пізніше з’явилась інформація, що отримані дані були використані у процесі передвиборчої кампанії чинного Президента. Як стало відомо, цією діяльністю займалась новостворена організація «Інститут розвитку і сприяння демократії». Спеціалісти громадської організації мотивували свої дії необхідністю проведення соцопитувань та отримання достовірних даних. При цьому інструкція заповнення формулярів, які пропонували респондентам, передбачала внесення даних громадян – симпатиків Петра Порошенка. Результатом таких досліджень повинна була стати мотиваційна сітка. Фактично вона являє собою піраміду агітаторів, які завдяки фінансовій мотивації голосують за обраного кандидата і займаються залученням інших громадян.
Технології мотиваційної сітки і підкупу виборців з її допомогою вже близько чотирьох років. У 2015 році, як повідомляють деякі джерела, її використовував у виборчому процесі Сергій Березенко, який має зв’язки з чинним Президентом. Як повідомляють, такі технології працюють у всіх центральних та регіональних штабах кандидата.