Інформаційне агентство УНТ
Українське Народне Телебачення
Головне в Україні

Реформа НУШ: учні спеціалізованих та пілотних шкіл краще співпрацюють та розв'язують проблемні завдання

Реформа НУШ: учні спеціалізованих та пілотних шкіл краще співпрацюють та розв'язують проблемні завдання
28748 ПЕРЕГЛЯДІВ

У пілотних школах учні мають вищі показники за наскрізними уміннями у порівнянні з непілотними закладами, а реформу НУШ підтримують як батьки учнів, так і вчителі й керівники шкіл. Такі результати демонструє перший етап моніторингу впровадження реформи «Нова українська школа», повідомляє Всеосвіта.

Дослідження мало на меті оцінити ефективність впровадження реформи НУШ в частині формування наскрізних умінь в учнів початкових класів та її сприйняття учасниками освітнього процесу.

У моніторингу взяли участь 150 навчальних закладів, розділених за типом:

25 пілотних шкіл, які проводять апробацію нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти;

30 спеціалізованих шкіл – гімназій, ліцеїв, шкіл-колегіумів, навчально-виховних комплексів, у складі яких є початкова школа;

95 непілотних загальноосвітніх шкіл та НВК.

Так, дослідження рівня сформованості наскрізних умінь учнів початкової школи виявило, що учні непілотних шкіл мають нижчі показники за всіма наскрізними уміннями у порівнянні з учнями спеціалізованих та пілотних шкіл.

Зокрема, вищий у понад 10% результат учні пілотних шкіл показали за такими уміннями, як співпраця, прийняття рішень, розв’язання проблемних завдань, обґрунтування власної позиції, ініціативність, творчість.

У розвитку умінь, пов’язаних з «твердими навичками» – «читання з розумінням» та «критичне та системне мислення» – вищі результати демонструють групи учнів спеціалізованих шкіл.

На уроках української мови та/або літературного читання у спеціалізованих школах та пілотних класах учні більше, ніж у непілотних, висловлювали власні пропозиції та ідеї, ставили запитання. Це свідчить, що в спеціалізованих школах та пілотних класах учні більше залучені до процесу пізнання. Крім того, у пілотних школах значно частіше учні працювали над власними рішеннями, шукали інформацію в кількох джерелах, пояснювали вибір, розв’язували проблеми з повсякденного життя.

На уроках математики більше часу займають адаптивні види активності (працюють у зошитах; працюють із підручником; беруть участь у перевірці знань тощо) та менше – неадаптивні (проявляють творчу/дослідницьку активність; беруть участь у дидактичних та інших іграх тощо). Дослідження показує, що це стосується усіх навчальних закладів, зокрема пілотних.

Хоча дані свідчать, що учні в малих класах на уроках математики трохи більше, ніж інші, дискутують і спілкуються з учителем та однокласниками й беруть участь у дидактичних та інших іграх, це ж саме стосується й сільських шкіл.

Показники щодо неадаптивних видів діяльності на уроках математики загалом свідчать про те, що навчання цього предмета в початковій школі мало підтримує розвиток творчого потенціалу учнів.

Теги: Інформаційне агентство, новини України, новини України і світу,Нова українська школа,Міністерство освіти та науки
Автор: News Ukraine

Передрук матеріалів, використання фото, відео дозволяється тільки за умови посилання на «Інформаційне агентство УНТ» та зазначення автора. «Інформаційне агентство УНТ» не несе відповідальності за зміст матеріалів, опублікованих авторами.

Редактор: redaktor@unt.ua

© 2018 Інформаційне агентство УНТ Українське Народне Телебачення

Мої відео