• Увійти/Зареєструватись
  • Укр
    • Укр
    • Рус
    • En

Unt

  • ГОЛОВНА
  • УКРАЇНА
  • РЕГІОНИ
  • СВІТ
  • ВІЙНА
  • ПОЛІТИКА
  • КОРУПЦІЯ
  • КРИМІНАЛ
  • СУСПІЛЬСТВО
  • АНАЛІТИКА
  • ПРОЕКТИ
  1. Головна
  2. Новини
  3. Суспільство
  4. Освіта
  5. Реформа НУШ: учні спеціалізованих та пілотних шкіл краще співпрацюють та розв'язують проблемні завдання
Реформа НУШ: учні спеціалізованих та пілотних шкіл краще співпрацюють та розв'язують проблемні завдання
  • News Ukraine
  • 10 серпня 2020, 22:06
  • 37891

Реформа НУШ: учні спеціалізованих та пілотних шкіл краще співпрацюють та розв'язують проблемні завдання

У пілотних школах учні мають вищі показники за наскрізними уміннями у порівнянні з непілотними закладами, а реформу НУШ підтримують як батьки учнів, так і вчителі й керівники шкіл. Такі результати демонструє перший етап моніторингу впровадження реформи «Нова українська школа», повідомляє Всеосвіта.

Дослідження мало на меті оцінити ефективність впровадження реформи НУШ в частині формування наскрізних умінь в учнів початкових класів та її сприйняття учасниками освітнього процесу.

У моніторингу взяли участь 150 навчальних закладів, розділених за типом:

25 пілотних шкіл, які проводять апробацію нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти;

30 спеціалізованих шкіл – гімназій, ліцеїв, шкіл-колегіумів, навчально-виховних комплексів, у складі яких є початкова школа;

95 непілотних загальноосвітніх шкіл та НВК.

Так, дослідження рівня сформованості наскрізних умінь учнів початкової школи виявило, що учні непілотних шкіл мають нижчі показники за всіма наскрізними уміннями у порівнянні з учнями спеціалізованих та пілотних шкіл.

Зокрема, вищий у понад 10% результат учні пілотних шкіл показали за такими уміннями, як співпраця, прийняття рішень, розв’язання проблемних завдань, обґрунтування власної позиції, ініціативність, творчість.

У розвитку умінь, пов’язаних з «твердими навичками» – «читання з розумінням» та «критичне та системне мислення» – вищі результати демонструють групи учнів спеціалізованих шкіл.

На уроках української мови та/або літературного читання у спеціалізованих школах та пілотних класах учні більше, ніж у непілотних, висловлювали власні пропозиції та ідеї, ставили запитання. Це свідчить, що в спеціалізованих школах та пілотних класах учні більше залучені до процесу пізнання. Крім того, у пілотних школах значно частіше учні працювали над власними рішеннями, шукали інформацію в кількох джерелах, пояснювали вибір, розв’язували проблеми з повсякденного життя.

На уроках математики більше часу займають адаптивні види активності (працюють у зошитах; працюють із підручником; беруть участь у перевірці знань тощо) та менше – неадаптивні (проявляють творчу/дослідницьку активність; беруть участь у дидактичних та інших іграх тощо). Дослідження показує, що це стосується усіх навчальних закладів, зокрема пілотних.

Хоча дані свідчать, що учні в малих класах на уроках математики трохи більше, ніж інші, дискутують і спілкуються з учителем та однокласниками й беруть участь у дидактичних та інших іграх, це ж саме стосується й сільських шкіл.

Показники щодо неадаптивних видів діяльності на уроках математики загалом свідчать про те, що навчання цього предмета в початковій школі мало підтримує розвиток творчого потенціалу учнів.

Важливе

    • Україна
    • 12.07.2025

    Адвокат Литвиненко - агент ?

    • Російське вторгнення в Україну
    • 31.10.2024

    Як правильно охолодити і подати шампанське для вашої вечірки?

    • Російське вторгнення в Україну
    • 28.07.2024

    Судитимуть чотирьох ворожих пропагандистів з Луганщини

    • Російське вторгнення в Україну
    • 28.05.2024

    Повідомлено про підозру псевдозаступнику окупаційної адміністрації Світлодарська

    • Російське вторгнення в Україну
    • 27.05.2024

    Олександр Приймак! Його партнер Володимир Носов має бізнес в Криму і співпрацюють з компаніями Жеваго, Міттала та Круця

Мої відео
Рекомендовані
${ video.source.title }

Відео відсутнє