Вчені виявили вікові відмінності в фрагментах ДНК в крові

Вчені виявили відмінності в фрагментах ДНК, виявлених в кровотоку, пов'язані з віком і станом здоров'я людини. Вони називаються безклітковою ДНК (cfDNA), а відмінності фахівці можуть використовувати для визначення різниці біологічного і хронологічного віку.

У своїй роботі дослідники витягли cfDNA зі зразків крові людей у віці 20 і 70 років, а також серед здорових і хворих довгожителів (люди, вік яких перевищує 100 років). Команда вчених під керівництвом Миколи Неретті (Nicola Neretti), співробітника Університету Брауна (штат Род-Айленд, США), виявила відмінності в тому, як ДНК була організована в кожній з чотирьох груп. Результати дослідження опубліковані в журналі Aging Cell.

За словами Неретті, cfDNA - це щось на зразок повідомлення в пляшці, яке фіксує, як клітина виглядала, епігенетично кажучи, до того, як померла. Багатоклітинні механізми беруть участь в підтримці відстані між нуклеосомами, але ці компоненти можуть з віком знижуватися. Нуклеосоми самі по собі не розпадаються і не стають більш щільними, а зміни в їх організації, у свою чергу, призводять до змін в доступності різних частин генома, що провокує появу ще більшої кількості помилок, включаючи звільнення зазвичай заблокованих генетичних елементів, званих транспозонами.

У майбутньому вчені хочуть спробувати відстежити ті ж процеси у людей старше 20 і 30 років, щоб дізнатися, як змінюється Епігеном кожного індивіда, а також швидкість цієї зміни з віком. На їхню думку, велике дослідження може дозволити виявити зв'язок епігеномних відмінностей зі станом здоров'я, способом життя або дієтами і точніше визначити різницю між біологічним і хронологічним віком людини.