Телеканал УНТ
Українське Народне Телебачення
Головне в Україні

Під час особистого прийому очільник столичної юстиції проконсультував щодо захисту прав споживачів

Під час особистого прийому очільник столичної юстиції проконсультував щодо захисту прав споживачів
85089 ПЕРЕГЛЯДІВ
 
Очільник столичної юстиції Станіслав Куценко продовжує проводити щотижневі особисті прийоми у Дніпровському відділі державної реєстрації актів цивільного стану. Щотижня кияни та гості столиці приходять, щоб проконсультуватись як захисти свої права у різних життєвих ситуаціях. Зокрема, щодо отримання документів з інших держав для формування родовідного дерева, захисту прав споживачів та інших.
Киянка Ольга купила дорогий подарунок на День народження чоловіку – кавоварку, яка коштувала близько 40 тисяч гривень. Місяць вона працювала без збоїв, а потім раптово перестала вмикатись. Чек та всі документи жінка зберегла, але у магазині відмовились міняти кавомашину.  Тож сьогодні жінка прийшла на прийом до Станіслава Куценка, щоб проконсультуватись, які права вона має, як покупець.
Станіслав Куценко розповів, що покупець має право вимагати пропорційного зменшення ціни або безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк, або відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
Товар неналежної якості може підлягати обміну протягом гарантійного строку, який зазначається в документах, котрі додаються до продукції.
Як довго чекати на заміну товару?
•        За наявності товару – негайно;
•        У разі перевірки якості товару - 14 денний термін;
•        У разі відсутності товару – 2 місячний строк з моменту подання заяви.
У разі виявлення недоліків товару протягом встановленого гарантійного терміну з вини виробника покупець має право:
  • розірвати угоду і повернути кошти, які були витрачені на покупку,
  • замінити товар на такий самий, або аналогічний, якщо є в наявності у продавця.
Наявність недоліків або факт фальсифікації підтверджується висновком експертизи, яка повинна бути організована продавцем у 3-денний строк з дня одержання від споживача письмової згоди на цю дію.
Експертиза проводиться за рахунок продавця. Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли внаслідок порушення споживачем встановлених правил використання, зберігання чи транспортування, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов'язаний відшкодувати продавцю витрати на проведення експертизи.
Якщо продавець порушує права споживачів, потрібно скаржитись до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів у відповідному регіоні. Контакти територіальних органів можна знайти за посиланням http://www.consumer.gov.ua/ContentPages/Kontakti_Terorganiv/139/
У випадку порушення продавцем прав споживача останній має право звернутися до уповноваженого органу з усним, електронним або письмовим зверненням (скаргою).
 До письмового звернення (скарги) додаються наступні документи:
1.     копія звернення до суб'єкта господарювання (продавець);
2.     копія документу, який засвідчує факт придбання товару;
3.     копія технічного паспорта з позначкою про дату продажу;
4.     інші документи, які стосуються розгляду звернення.
У які строки буде розглянуто таке звернення?
У термін не більше 1 місяця від дня їх надходження.
Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу або його заступник встановлює необхідний термін для його розгляду, про що повідомляє особі, яка подала звернення.
При цьому загальний термін вирішення питань не може перевищувати 45 днів.
Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.
Споживач для захисту своїх прав має право звернутися до суду за місцем проживання, місцем заподіяння шкоди чи виконання договору.
До позовної заяви додаються докази, що обґрунтовують позовні вимоги, тобто відмову покупця обміняти товар, зокрема:
1.     копія звернення до продавця;
2.     висновок експертизи про невідповідність товару встановленим вимогам якості;
3.     копія документу, який засвідчує факт придбання товару;
4.     копія технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу;
5.     інші документи, які стосуються справи.
Станіслав Куценко також наголосив, що судовий збір справах щодо захисту прав споживачів не стягується.
 
 
 
 
 
Теги: права споживачів, Уряд, Куценко, Держпродспоживслужба

Редактор: unt@ukr.net

© 2010 Телеканал УНТ Українське Народне Телебачення

Мої відео